Tıbbi Genetik (DK) Doktora Programı

Programı Sunan Akademik BirimTıbbi Genetik (DK)
Program DirektörüAnabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ahmet ARSLAN Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program TürüDoktora Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiDoktora
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Tıbbi Genetik alanında Doktora diplomasına sahip olunur.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıTıbbi Genetik Doktora programına başvurabilmek için adayların; a) Tıbbi Genetik veya Tıbbi Biyoloji alanında yüksek lisans derecesine sahip olması ve ALES’ten sayısal puan türünde en az 55 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları, lisans diploması ile başvuranların ALES’ten sayısal puan türünde en az 80 standart puan almaları gerekir. Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalaması olarak 4 üzerinden en az 3 veya muadili bir puana sahip olmaları gerekir. b) Temel tıp bilimlerinde doktora programına başvurabilmek için; tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve en az 50 temel tıp puanına veya ALES’ten sayısal puan türünde en az 70 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. Temel Tıp puanı; (TUS) Temel Tıp Bilimleri Testi I. Bölümünden elde edilen standart puanın 0.7, Klinik Tıp Bilimleri Testinden elde edilen standart puanın 0.3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. c) Doktora programına başvurabilmek için YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan söz konusu puan muadili bir puan alınması zorunlu olup, söz konusu asgari puanların girilecek programların özelliklerine göre yükseltilmesi konusunda Senato yetkilidir. Doktora programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans derecesi ile başvuranların lisans, yüksek lisans derecesi ile başvuranların; yüksek lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 70 olması gerekir. En yüksek puandan en aza doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTıbbi Genetik Doktora Programına Tıbbi Genetik, Tıbbi Biyoloji veya Tıbbi Biyoloji ve Genetik veya Biyokimya veya Moleküler Biyoloji ve Genetik veya Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği veya Biyoinformatik ve Tıbbi Bilişim alanında yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar kabul edilebilir. Türkiye Yükseköğretim Kurumlarında önceki örgün (formal) öğrenmenin tanınması, dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler, Yükseköğretim Kurulu´nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik" (http://www.yok.gov.tr/content/view/476/) kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Mezuniyet Koşulları Bu doktora programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
240 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Yeterlilik sınavını geçmekle,
Bir doktora tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CB/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıTıbbi Genetik Doktora Programında eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 3 Profesör Doktor, 1 Doçent Doktor, 3 Doktor Öğretim Üyesi tarafından sağlanmaktadır. Öğretim dili Türkçe ve İngilizcedir. Program, Tıbbi Genetik alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ,2. ,3. ,4. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 5. ,6. ,7. veya 8. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriBu programla; mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik doktora ile Tıbbi Genetik alanında uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Sağlık Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversite ve Özel Hastanelerde, çeşitli alanlarda özelleşmiş kliniklerde, Üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirmede öncelik sahibi olurlar.
Bir Üst Dereceye GeçişDoktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir kadro için veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman olarak başvurabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun doktora programında en az 75 puan olması gerekir.

 

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme-öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini artıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuvar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Genetik ve Tıp bilimleri arasındaki ilişkiyi, gen ve genom yapısı, nükleik asitlerin yapısı ve işlevleri konularında bilgi sahibi olmalıdır.
2-Kromozom yapısı ve analizi, kromozom anomalileri, tek gen ve multifaktöriyel hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
3-Tıbbi Genetiğin temel uygulama alanlarını tanımlayabilir
4-Tıbbi Genetik alanına özgün bir çalışmanın uluslararası hakemli dergilerde yayınlayıp, alanındaki bilginin sınırlarının genişletilmesine katkıda bulunur.
5-Tıbbi Genetik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
6-Tıbbi Genetik alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır.
7-Tıbbi Genetik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
8-Tıbbi Genetik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygular.
9-Tıbbi Genetik alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
10-Tıbbi Genetik ile ilgili bir konuda bağımsız olarak araştırma sürecini tasarlar, uygular ve sonuçlandırır.
11-Tıbbi Genetik ile ilgili konularda etkin iletişim kurabilir.

Müfredat


Yüksek Lisansda açılan dersler Doktora için de seçilebilir.


Tıbbi Genetik (DK) Kredili Ders Yapısı Şeması



Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği 1 2 5
GEN 605 Genetik Hastalıklar - I 3 0 5
GEN 607 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı I 3 0 5
GEN 608 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı II 2 2 5
GEN 601 İleri İnsan Genetiği 3 0 5
GEN 603 İleri Kanser Biyolojisi 3 0 5
LÜ SBEDR 04 Seminer 0 2 5
GEN 602 Sistem Biyolojisi 3 0 5
LÜ SBEDR 03 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024 - 2025 Güz Yarıylı Tıbbi Genetik Doktora Seçmeli Dersleri () 25
GEN 612 İleri Nörobiyoloji 3 0 5
GEN 611 Nörobiyoloji 3 0 5
GEN 615 Tibbi Genetikte Özel Konular 3 0 5
Toplam AKTS: 75
Yıllık Toplam AKTS: 75

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
#
00005555500
00005555500
00005555500
GEN 605 Genetik Hastalıklar - I
#
55545544445
GEN 607 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı I
#
2244221122443322111133
2244221122443322111133
2244221122443322111133
GEN 608 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı II
#
23245143242
GEN 601 İleri İnsan Genetiği
#
55545444444
55545444444
00000000000
GEN 603 İleri Kanser Biyolojisi
#
5555444441551545145455
LÜ SBEDR 04 Seminer
#
54544544445
GEN 602 Sistem Biyolojisi
#
11211133222
11211133222
GEN 612 İleri Nörobiyoloji
#
50000000000
50000000000
05000000000
05000000000
00005000000
GEN 615 Tibbi Genetikte Özel Konular
#
33245244553

Tıbbi Genetik (DK) Doktora Programı

Programı Sunan Akademik BirimTıbbi Genetik (DK)
Program DirektörüAnabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Ahmet ARSLAN Enstitü Müdürü Prof. Dr. Selami GÜRKAN Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Birol TOPÇU Enstitü Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Serhat ÖRÜN
Program TürüDoktora Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiDoktora
Kazanılan DereceMezun olunduğunda Tıbbi Genetik alanında Doktora diplomasına sahip olunur.
Eğitim TürüTam Zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıTıbbi Genetik Doktora programına başvurabilmek için adayların; a) Tıp Fakültesi mezunu; Biyoloji, Biyokimya, Biyoteknoloji, Fizik, Genetik, İmmünoloji, Kimya Mühendisliği, Matematik, Moleküler Biyoloji, Moleküler Tıp, Temel Onkoloji, Tıbbi Biyoloji, Tıbbi Genetik alanlarında yüksek lisans derecesine veya Sağlık Bakanlığı’nca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olması ve ALES’ten sayısal puan türünde en az 70 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları, lisans diploması ile başvuranların ALES’ten sayısal puan türünde en az 80 standart puan almaları gerekir. Lisans derecesiyle doktora programına başvuranların lisans mezuniyet not ortalaması olarak 4 üzerinden en az 3 veya muadili bir puana sahip olmaları gerekir. b) Temel tıp bilimlerinde doktora programına başvurabilmek için; tıp fakültesi mezunlarının lisans diplomasına ve en az 50 temel tıp puanına veya ALES’ten sayısal puan türünde en az 70 standart puana sahip olmaları veya ALES sonucu yerine Senato tarafından eşdeğerliği kabul edilerek başarı taban puanları belirlenen ve uluslararası düzeyde kabul gören sınavlarda başarılı olmaları gerekir. Temel Tıp puanı; (TUS) Temel Tıp Bilimleri Testi I. Bölümünden elde edilen standart puanın 0.7, Klinik Tıp Bilimleri Testinden elde edilen standart puanın 0.3 ile çarpılarak toplanması ile elde edilir. c) Doktora programına başvurabilmek için YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan bu puan muadili bir puan, yabancı uyruklu öğrenciler için ana dilleri dışında İngilizce, Fransızca ve Almanca dillerinden birinden YDS’den en az 55 puan veya Üniversitelerarası Kurulca kabul edilen bir sınavdan söz konusu puan muadili bir puan alınması zorunlu olup, söz konusu asgari puanların girilecek programların özelliklerine göre yükseltilmesi konusunda Senato yetkilidir. Doktora programlarına öğrenci kabulünde başarı notu; lisans derecesi ile başvuranların lisans, yüksek lisans derecesi ile başvuranların; yüksek lisans mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının %20’si, ALES’ten alınan standart puanın %50’si ve her bir anabilim dalı için enstitü yönetim kurulunca kurulan jüri tarafından yapılan mülakat sonucu alınan puanın %30’u toplanarak bulunur. Bir adayın başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 70 olması gerekir. En yüksek puandan en aza doğru sıralama yapılarak ilan edilen kontenjan kadar öğrenci alınır.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTıbbi Genetik Doktora Programına Tıbbi Genetik, Tıbbi Biyoloji veya Tıbbi Biyoloji ve Genetik veya Biyokimya veya Moleküler Biyoloji ve Genetik veya Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği veya Biyoinformatik ve Tıbbi Bilişim alanında yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar kabul edilebilir. Türkiye Yükseköğretim Kurumlarında önceki örgün (formal) öğrenmenin tanınması, dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler, Yükseköğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "Yükseköğretim kurumlarında ön lisans ve lisans düzeyindeki programlar arasında geçiş, çift ana dal, yan dal ile kurumlar arası kredi transferi yapılması esaslarına ilişkin yönetmelik" (http://www.yok.gov.tr/content/view/476/) kapsamında gerçekleştirilmektedir.
Mezuniyet Koşulları Bu doktora programında öğrenim gören öğrenciler,
21 yerel kredilik en az 7 ders almakla,
240 AKTS alarak 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmakla
Yeterlilik sınavını geçmekle,
Bir doktora tezi hazırlamak ve savunmakla,
Programlarında öngörülen tüm derslerden en az CB/S notu ile başarılı olmakla yükümlüdürler.
Program AmacıTıbbi Genetik Doktora Programında eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 3 Profesör Doktor, 1 Doçent Doktor, 3 Doktor Öğretim Üyesi tarafından sağlanmaktadır. Öğretim dili Türkçe ve İngilizcedir. Program, Tıbbi Genetik alanı ile ilgili zorunlu dersler ile seçmeli dersler içermektedir. 1. ,2. ,3. ,4. yarıyılda alan ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler; 5. ,6. ,7. veya 8. yarıyılda alanla ilgili tez çalışması yürütülmektedir.
Mezunların Mesleki ProfilleriBu programla; mesleki yeterliliklerini artırmaya yönelik doktora ile Tıbbi Genetik alanında uzmanlıklarını belgelemeleri sağlanarak, Sağlık Bakanlığı ve bünyesindeki kuruluşlarda, Üniversite ve Özel Hastanelerde, çeşitli alanlarda özelleşmiş kliniklerde, Üniversitelerde akademisyen olarak görevlendirmede öncelik sahibi olurlar.
Bir Üst Dereceye GeçişDoktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir kadro için veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman olarak başvurabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Başarılı sayılmak için başarı notunun doktora programında en az 75 puan olması gerekir.

Eğitim Öğretim Metotları

Öğretme-öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini artıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

 EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ *

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Küçük Grup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha / Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuvar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme / Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

 

Program Çıktıları

1-Genetik ve Tıp bilimleri arasındaki ilişkiyi, gen ve genom yapısı, nükleik asitlerin yapısı ve işlevleri konularında bilgi sahibi olmalıdır.
2-Kromozom yapısı ve analizi, kromozom anomalileri, tek gen ve multifaktöriyel hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
3-Tıbbi Genetiğin temel uygulama alanlarını tanımlayabilir
4-Tıbbi Genetik alanına özgün bir çalışmanın uluslararası hakemli dergilerde yayınlayıp, alanındaki bilginin sınırlarının genişletilmesine katkıda bulunur.
5-Tıbbi Genetik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
6-Tıbbi Genetik alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır.
7-Tıbbi Genetik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
8-Tıbbi Genetik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygular.
9-Tıbbi Genetik alanında yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
10-Tıbbi Genetik ile ilgili bir konuda bağımsız olarak araştırma sürecini tasarlar, uygular ve sonuçlandırır.
11-Tıbbi Genetik ile ilgili konularda etkin iletişim kurabilir.

Müfredat

Tıbbi Genetik (DK) Kredili Ders Yapısı Şeması


Toplam AKTS: 75
Yıllık Toplam AKTS: 75

Ders



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği 1 2 5
GEN 605 Genetik Hastalıklar - I 3 0 5
GEN 607 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı I 3 0 5
GEN 608 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı II 2 2 5
GEN 601 İleri İnsan Genetiği 3 0 5
GEN 603 İleri Kanser Biyolojisi 3 0 5
LÜ SBEDR 04 Seminer 0 2 5
GEN 602 Sistem Biyolojisi 3 0 5
LÜ SBEDR 03 Uzmanlık Alan Dersi 8 0 10
Seçmeli 2024 - 2025 Güz Yarıylı Tıbbi Genetik Doktora Seçmeli Dersleri () 25
GEN 612 İleri Nörobiyoloji 3 0 5
GEN 611 Nörobiyoloji 3 0 5
GEN 615 Tibbi Genetikte Özel Konular 3 0 5
Toplam AKTS: 75
Yıllık Toplam AKTS: 75

Ders & Program Çıktıları Matrisi

LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
#
00005555500
00005555500
00005555500
GEN 605 Genetik Hastalıklar - I
#
55545544445
GEN 607 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı I
#
2244221122443322111133
2244221122443322111133
2244221122443322111133
GEN 608 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı II
#
23245143242
GEN 601 İleri İnsan Genetiği
#
55545444444
55545444444
00000000000
GEN 603 İleri Kanser Biyolojisi
#
5555444441551545145455
LÜ SBEDR 04 Seminer
#
54544544445
GEN 602 Sistem Biyolojisi
#
11211133222
11211133222
GEN 612 İleri Nörobiyoloji
#
50000000000
50000000000
05000000000
05000000000
00005000000
GEN 615 Tibbi Genetikte Özel Konular
#
33245244553
LÜ SBE 08 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
#
00005555500
00005555500
00005555500
GEN 605 Genetik Hastalıklar - I
#
55545544445
GEN 607 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı I
#
2244221122443322111133
2244221122443322111133
2244221122443322111133
GEN 608 Genetik Hastalıkların Laboratuvar Tanısı II
#
23245143242
GEN 601 İleri İnsan Genetiği
#
55545444444
55545444444
00000000000
GEN 603 İleri Kanser Biyolojisi
#
5555444441551545145455
LÜ SBEDR 04 Seminer
#
54544544445
GEN 602 Sistem Biyolojisi
#
11211133222
11211133222
GEN 612 İleri Nörobiyoloji
#
50000000000
50000000000
05000000000
05000000000
00005000000
GEN 615 Tibbi Genetikte Özel Konular
#
33245244553